Onze visie

Heeft u een idee, dan starten we bij fase 0: een brainstormsessie om te bepalen of het idee bestaansrecht heeft als franchiseformule. De brainstormsessie wordt afgerond met een rapport waarin bevindingen en conclusies vermeld staan.

Als de formule al bestaat, voeren wij een scan uit op de bestaande documenten, formulieren en spelregels. We doen onderzoek naar de groeikansen en naar manier om deze te verzilveren.

In Fase 1 wordt het fundament voor de formule gestort of gestut; strategische plannen, marketingconcepten en exploitatiebegroting staan op het menu. In overleg met u bepalen we welke items bijgesteld of verder ontwikkeld moeten worden. We helpen de strategie bepalen. Daarnaast hebben we een pragmatische instelling en de kennis in huis om ook de uitvoer van de plannen te realiseren. Dit bevordert snelheid en uniformiteit.

Fase 2 kan gelijk lopen met of volgen op fase 1. We ontwikkelen in deze fase documenten op maat om de franchiseformule in goede banen te leiden. Denk daarbij aan een intentieverklaring, een franchiseovereenkomst, reglementen en een formulehandboek.

Een concept is pas geslaagd als het rendeert en er een goede samenwerking is tussen franchisegever en franchisenemer. In Fase 3 ondersteunen en begeleiden we bij de uitrol; We formuleren de toegevoegde waarde van het franchisemodel voor de franchisenemer, zoeken een passend rapportagesysteem en we brengen de doorgroei van uw bedrijf in kaart.

 

Op basis van ons bouwstenenmodel stemmen we onze dienstverlening af op uw vraag. Wilt u als franchisegever een totaalpakket, dan gieten we de afspraken in een full service pakket met een gemiddelde looptijd van drie tot vier maanden. Een telefonische helpdesk tijdens de projectduur vanuit De FranchiseAdviseur is een vanzelfsprekendheid.

Sparring-partner

Graag zijn wij uw sparring-partner bij het formuleren van de juiste uitgangspunten en businessplannen. Wij onderzoeken samen met u de mogelijkheden van een onderscheidende franchiseformule of verdere groei van uw bestaande concept.

Onderdelen van een franchiseformule

Zaken die we hierbij belichten zijn onder andere: marketingstrategie (analyse, business scope, visie, missie, positionering), visuele vertaalslag en ontwikkeling van communicatiemiddelen.

Open onderstaande bouwstenen voor een uitgebreid beeld van de mogelijkheden en activiteiten die wij bieden om de verschillende fases van ontwikkeling van uw formule pragmatisch aan te pakken.