Pieterman

Of u nu een individu bent met een droom of een bedrijf met een missie, Pieterman helpt u om uw doelen te overstijgen in sales & service prestaties door:

  • Training, Coaching & Advies door Pieterman Training
  • Werven van klantcontact talenten op strategisch, tactisch en operationeel niveau door Pieterman Staffing
  • Het opzetten en uitvoeren van klantcontact optimalisatie projecten door Pieterman Projects

Dat is hoe Pieterman samen met klanten groeit tot een community die wil bijdragen aan die extreem klantvriendelijke wereld door zelf succesvol uw eigen missie te realiseren. Zij vinden de juiste matches voor uw organisatie, pakken complete klantcontact projecten aan en ontwikkelen klantcontact competenties door het implementeren van een succesvolle dagelijkse routine, evenals het uitbouwen van inspirationeel leiderschap. Alles = Sales. Zo ook uw opvolgingsplanning om de volgende generatie impactvolle medewerkers te creëren. Het mooie van deze formule is dat hun verhaal nog lang niet af is. Wilt u met ze mee bouwen en groeien als franchisenemer, lees dan vooral nog even verder.

Een stukje historie & toekomst

Het is 1986 als Pieterman & Partners vanuit een garage wordt ingeschreven bij de Kamer van Koophandel door Mieke Pieterman.

Anderhalf jaar na dato komt een van de huidige directeuren Jeroen Lolcama als stagiair bij Pieterman (die toenmalig uit 3 personeelsleden bestond). Na zijn stageperiode begint Jeroen als trainer accountmanager gevolgd door een management functie waarin hij anderen opleidt hoe ook 16 afspraken en (20.000 gulden) omzet te scoren in een halve week. Dat er geen ‘sky’ is en al helemaal geen ‘limit’ was destijds al het motto.

DE CALLCENTER AWARD

Van 1986 tot 1990 is Pieterman uitgegroeid tot dé callcenter specialist van Nederland. Het is ook dit jaar dat Pieterman de ‘Pieterman trofee’ introduceerde, een award voor het ‘beste callcenter van Nederland’.

THE AMERICAN REVIVAL

Rond 1995 verandert de markt rondom de callcenters, en ze krijgen een meer Amerikaans karakter (lees: de kwaliteit van de calls is niet belangrijk maar de hoeveelheid). Door deze ontwikkeling in de markt kiest Pieterman ervoor om zich te specialiseren op advisering, coaching en training. Mieke verlaat Pieterman in 2000 om het stokje volledig over te geven aan Jeroen.

VELE WEGEN NAAR ROME

In 2005 stopt Jeroen bij Pieterman om een nieuw eigen bedrijf op te richten. Nieuwe uitdagingen geven soms nieuwe inzichten. Pieterman staat op eigen benen, en dit geeft Jeroen de mogelijkheid om zijn ondernemersbloed ook op andere vlakken uit te bouwen. Inmiddels is Waldo den Dekker (huidig algemeen directeur) in dienst gekomen als Accountmanager-Trainer en neemt hij in 2008 de algemene directie over.

pieterman-balie-gevel a

TERUG OP KOERS

Waldo constateert vanuit zijn nieuwe rol dat er keuzes gemaakt moeten worden om ook in de toekomst succesvol te kunnen blijven en voorziet dat er een economische crisis aan komt. Daar moet Pieterman klaar voor zijn. Dit betekent een visie van vooruit kijken, aan willen pakken, niet blijven varen op eerdere successen maar juist zorgen dat Pieterman relevant en toonaangevend blijft. Veranderen betekent zowel op strategisch als op cultureel vlak dat er een herstructurering nodig is. Dit is dan ook hét moment om Jeroen te vragen terug aan te haken. Op dit punt is het fundament voor het huidig Pieterman gelegd.

WAT NOU CRISIS?

Met de combinatie Waldo en Jeroen start er dan ook een nieuw tijdperk voor Pieterman. Vanya (sinds 2008 lid directieteam) en Juriaan (sinds 2010 lid directieteam) haken aan in het directieteam en er ontstaat een 4-schap dat een duidelijke visie en doel heeft. Ze willen groeien! Een periode van herstructureren in 2010, 2011 en 2012 en een periode van groei vanaf 2012 en 2013. Inmiddels is Waldo de ‘leader of the pact’ in woord en daad en blijft hij het team inspireren op uitgaan van eigen kracht en kunnen. ‘Ik ben klaar met die crisis. Ik heb er geen bewijs voor, maar ik geloof dat het in september 2014 voorbij is.’ Ze zijn er in ieder geval naar gaan handelen, wat resulteerde in een significante groei tijdens de crisis.

samen sterk 1024x268

2021

Met het realiseren van goede resultaten en een hecht team met een duidelijke visie ontstaat er dan ook voor Waldo meer ruimte om verderop in de toekomst te kijken. Waar dromen we van? Wat willen we betekenen? 2021 ‘The Dream’ is geboren. 2021 is een gezamenlijke droom geworden waar ze allemaal keihard voor willen werken en waar ze kippenvel van krijgen. De overtuiging van Waldo dat alle potentiële leiders van Pieterman vanuit de organisatie komen, wordt dan ook in 2014 werkelijkheid. Het leiderschapsteam wordt uitgebreid door een groep van ambitieuze Pietermanners die vanuit hun succes van Klantcontact Specialist klaar zijn voor de volgende stap in de realisatie van hun eigen ambities. De volgende fase in de expansiedrift van Pieterman is een feit. Succes als middel voor het realiseren van hun dromen. Samen met hun eigen mensen, klanten en deelnemers.

Pieterman breidt uit op gebied van franchise

Pieterman is altijd op zoek naar de crème de la crème van de arbeidsmarkt. Mensen die drive hebben, die kijken naar mogelijkheden en bereid zijn het onderste uit de kan te halen. Werken bij Pieterman betekent een carrière bij de beste opleider van Nederland. Zij streven bij al hun trajecten naar topkwaliteit. Dit bereiken zij dankzij de ambitie en prestaties van hun team. Om iedereen binnen de organisatie voldoende uitdaging, afwisseling en groeimogelijkheden te bieden, investeren zij structureel in coaching en opleiding.

Om een kijkje te nemen op de website van Pieterman klikt u hier.

Pieterman JPEG

Is uw interesse gewekt en wilt u uw talenten ontwikkelen en ook deel uitmaken van dit team? Laat dan hieronder uw gegevens achter en De FranchiseAdviseur neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

terug naar franchise overzicht

Daag ons uit

Het eerste gesprek is altijd gratis. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De Franchise Adviseur