Zorgt in Zorg

Zzp’ers ontlasten en ontzorgen

Zorgt in Zorg doet wat de naam zegt: de dagelijkse zorgen wegnemen bij zzp’ers in de zorgsector. Dankzij een stevige financiële, administratieve én zorgachtergrond weten zij precies waar u  als ondernemende zzp’er tegenaan loopt. De mensen van Zorgt in Zorg hebben de juiste kennis in huis om u op dit gebied volledig te óntzorgen, zodat uzelf meer tijd overhoudt voor uw eigenlijke zorgtaken.

Dit ontzorgen doen ze door de administratieve en boekhoudkundige taken zoveel mogelijk bij u en uw collega-zzp’ers weg te nemen en u breed te ondersteunen in uw ondernemerschap. Concreet betekent dit dat ze onder meer uw hele back-office overnemen, declaraties faciliteren, ondernemers- en juridisch advies geven en contracten afsluiten ten behoeve van WMO, JW, WLZ en ZVW.

Ze houden continu de vinger aan de pols als het gaat om de ontwikkelingen en veranderingen in de zorgsector. Wijzigingen in de regelgeving implementeren ze snel en efficiënt en daarnaast peilen ze voortdurend waar de behoeften van hun klanten liggen, waar ondersteuning nodig is. Ook staan ze in direct contact met tal van (overheids)instanties om mogelijke knelpunten snel op te lossen.

Zorgt in Zorg wil een rol spelen als belangenbehartiger voor de groeiende groep zzp’ers in de zorg. Waarom? Omdat ze zien dat veel zelfstandigen moeite hebben met de ondernemerskant van hun werk en omdat ze liever zien dat ze hun energie en tijd besteden aan hun echte passie: de zorg voor mensen die daar behoefte aan hebben. Zorg, zonder zorgen – dat is wat Zorgt in Zorg jou  kan bieden.

Compleet pakket: van administratie tot promotie

Zorgt in Zorg biedt een compleet pakket diensten aan op het gebied van zzp-ondernemerschap. De nadruk ligt hierbij op het zoveel mogelijk wegnemen van de administratieve en boekhoudkundige lasten in uw onderneming. Daarnaast monitoren ze u continu op bedrijfswinsten, geven ze u advies op tal van gebieden, faciliteren ze scholing en sluiten ze contracten voor u af.

Taken die Zorgt in Zorg ook u uit handen kan nemen, zijn onder meer:
– Het indienen van declaraties en facturatie aan diverse instellingen
– Het overnemen van de boekhouding
– Het verzorgen van de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting.
– Het aanvragen van benodigde codes en certificaten
– Het aanleveren van formats voor zorgleefplannen
– Het geven van ondernemersadvies
– Het geven van juridisch advies
– Het regelen van inkoopkortingen
– Het faciliteren van cursussen
– Het creëren van een netwerk van zelfstandige zorgverleners

Kiest u ook voor deze franchiseformule, dan voorzien ze u bovendien van alle instrumenten om samen met uw collega-zzp’ers op eendere wijze naar buiten te kunnen treden. Dat betekent onder meer dat u een website, visitekaartjes en folders krijgt. Dankzij dit complete pakket van diensten helpt Zorgt in Zorg u groeien als ondernemer. Uw gedeelde doel: zorg, zonder zorgen.

Steeds meer zorgverleners kiezen er voor om als zelfstandige te werken in de verpleging, verzorging, begeleiding en thuiszorg. Deze keuze maken ze omdat nieuwe kansen zien in de veranderde markt. Daarnaast wordt de keuze gemaakt doordat grote zorgaanbieders hun personeelsbestanden inkrimpen. Deze zelfstandigen zullen altijd in teams moeten werken omdat zij de zorg van een zorgvrager niet alleen kunnen. Vaak ontstaan er teams van zelfstandigen die samenwerken.

Met de nieuwe regels voor zorginkoop in de zorg en ook binnen de WMO/JW zie je dat deze teams vaak samen gaan werken in een coöperatie of dat ze werken via een zorgbemiddelingsbureau.
Het probleem bij de zelfstandigen die de zorg aanbieden is dat ze vaak geen of weinig kennis hebben van de administratieve rompslomp die er komt kijken bij het ondernemerschap. Of ze hebben wel de kennis maar de tijd ontbreekt gewoonweg omdat ze anders minder tijd en aandacht aan de patiënt/zorgvrager kunnen besteden.

Er komt nogal wat administratieve taken kijken bij het ondernemerschap in de zorg, te denken aan:
o Het opstellen van verschillende soorten zorgdeclaraties voor WMO, JW, ZVW, WLZ en KZ. Iedere soort zorg heeft een andere manier van declareren;
o Het indienen van verschillende soorten zorgdeclaraties bij verschillend instanties;
o Het administratief afhandelen van de uitbetalingen;
o Het bijhouden van een administratie;
o Het opstellen van een zorgleefplan;
o Een planning maken voor de zorg rond de patiënt.

De oprichters van Zorgt in zorg B.V. hebben allemaal een financiële achtergrond en zagen diverse zelfstandigen in de Zorg worstelen met bovengenoemde taken.

Zorgt in zorg B.V. zal hiervoor de ondernemer bij de volgende taken ondersteunen of uit handen nemen:

o Het indienen van declaraties en facturatie aan diverse instellingen;
o Overnemen van de boekhouding;
o Het verzorgen van de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting;
o Aanvragen van benodigde codes en certificaten;
o Cliëntbemiddeling;
o Het aanleveren van formats voor zorgleefplannen;
o Ervoor zorgen dat de zelfstandigen die franchisenemer worden bij Zorgt in zorg B.V. op dezelfde wijze naar buiten treden. Hiervoor krijgen ze een website, visitekaartjes en folders;
o Het geven van ondernemersadvies;
o Het geven juridisch advies;
o Het regelen van inkoopkortingen;
o Het faciliteren van cursussen;
o Het creëren van een netwerk van zelfstandige zorgverleners.

Door in deze taken te ondersteunen en te begeleiden kan de zorgverlener zich richten op de zorg van zijn cliënten, de zorgvragers.

Herkent u uw eigen passie in hetgeen hierboven is omschreven en zou u als zelfstandig ondernemer willen starten binnen de franchiseformule van Zorgt in Zorg? Neem dan voor meer informatie contact met ons op via 040-7878474 of laat uw gegevens achter via onderstaand contactformulier.

terug naar franchise overzicht

Daag ons uit

Het eerste gesprek is altijd gratis. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De Franchise Adviseur