APP-BA Bussiness analytics

Om u goed te kunnen adviseren kijken wij als franchiseadviseurs verder dan alleen uw financiële administratie. Zo kijken wij ook naar klantinformatie, interne processen, innovaties en naar concurrenten. Alleen dan hebben we de basis te pakken voor een sterk advies.

Altijd actuele informatie

De informatie die wij verzamelen voor een goed advies is altijd een momentopname. Daarom vroegen wij ons af hoeveel beter we onze klanten zouden kunnen helpen met groeien als we informatie altijd inzichtelijk zouden kunnen maken? Wij kwamen tot een overduidelijke conclusie. De juiste, actuele gegevens zijn onmisbaar voor de aansturing van een Franchiseformule met een sterke ambitie. Daarom ontwikkelden wij een app die u alle tools in handen geeft voor het signaleren van afwijkingen, leren van successen en de doorontwikkeling van uw formule: de APP-BA (Business Analytics).

Combineren van informatie

In de APP-BA combineren we informatie onder andere uit uw financiële administratie, uw CRM systemen en uw website. Doordat deze gegevens worden afgezet tegenover factoren zoals gebudgetteerde cijfers, normeringen en gerealiseerde cijfers krijgt u inzicht in hoe u er echt voor staat. Niet alleen als formule, niet alleen per vestiging, maar ook bijvoorbeeld ten opzichte van de markt. Door de snelle inzichten die u krijgt en de tijdige signaleringen van afwijkingen heeft u de investering voor APP-BA zo terugverdiend en bent u klaar om uw groeiambities waar te maken.

In APP-BA bekijken we uw bedrijf vanuit 4 perspectieven:

  1. Klant
  2. Financieel
  3. Innovatie en Leren
  4. Interne Processen

We hanteren gemiddeld vier indicatoren (KPI’s) per perspectief. U heeft dan een cockpit met de 16 belangrijkste indicatoren van uw bedrijf, waar u verder op in kunt zoomen. Hiermee kunt u de tools in handen om snel en goed aan de juiste knoppen te draaien binnen uw bedrijf.

Waarom Business Analytics?

  • Analyse en rapportage vanuit directe, stakeholders, franchisenemers. Bijvoorbeeld om de winstgevendheid te beoordelen, maar ook om de toegevoegde waarde vanuit franchisenemersperspectief te kunnen bepalen. (krijgen we wel voldoende waar voor ons geld)
  • Strategie voor betere bedrijfsvoering:
    • Operational excellence (de beste v.d. klas willen zijn)
    • Kostenvoordeel door decentrale benadering
    • Kwalitatief hoogwaardig personeel (FN)
  • Voor aansturing of bijsturing van de marketingactiviteiten. Als acties niet goed genoeg lopen of ‘meer inzet’ van marketing noodzakelijk is, omdat de cijfers tegenvallen. Acute bijsturing op basis van cijfers of een analyse hiervan helpt bij het maken van nieuwe keuzes;
  • Voor bepaling van een commerciële strategie. Te denken valt aan dat cijfers dienen voor groei van de omzet per franchisenemer, voor groei van het aantal franchisenemers of juist voor verbetering van de merkwaarde.
    • Landelijke dekking
    • Marketingkracht vanuit de formule
    • Onderscheidend in kwaliteit en klantgerichtheid

Cijfers zijn ook noodzakelijk vanuit de NFC (Nederlandse Franchise Code). Geef vooraf inzicht in de prestaties van uw formule en stem dit met elkaar af om de verwachtingen vooraf goed te managen.

Meer weten?

De mogelijkheden voor uw franchiseformule en APP-BA zijn eindeloos. We starten daarom altijd met een workshop om de behoefte en technische mogelijkheden in kaart te brengen. Wilt u weten hoe u meer grip krijgt op uw groei en rendement? Neem contact met ons op.

Meer weten?

Mail ons! Wij helpen u graag!

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen u graag verder. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De FranchiseAdviseur

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.