Doppio Espresso beste koffieketen van West Europa

best_coffee_chain_fb

Dinsdagavond heeft Doppio Espresso de European Coffee Award voor “Best Coffee Chain – Western Europe” in ontvangst genomen. De prijs werd in Istanbul tijdens het jaarlijkse European Coffee Symposium uitgereikt, waarbij meer dan 400 koffieprofessionals aanwezig waren.

Tijdens het belangrijkste en grootste evenement voor de koffie en de food-to-go sector, werd bekend gemaakt dat Doppio Espresso zich de beste koffieketen van West-Europa mag noemen. Hiermee versloeg de jonge espressobarketen o.a. de grote koffieketens Costa, Starbucks, Coffee Company en Le Pain Quotidien. Daarnaast is de espressobarketen tweede geworden in de categorie “Most ethical brand”.

De European Coffee Awards worden jaarlijks uitgereikt en komen tot stand door stemmen van meer dan 10.000 executives uit de koffie- en foodindustrie in Europa. Vorig jaar ging de succesvolle espressobarketen reeds met de award voor “Best Coffee Chain – Benelux” naar huis en kregen de eigenaren Peter van Eijl en Jonathan Teoh beide de “Outstanding Contribution to the European Coffee Industry Award” overhandigd voor hun bijdrage aan de koffiecultuur.

Trots

Peter en Jonathan zijn enorm trots, vereerd en blij met deze prijs en bedanken alle iedereen die op hun gestemd heeft: “Om voor het tweede opeenvolgende jaar bij de absolute Europese top te staan is voor ons een teken dat we als bedrijf en team op de goede weg gaan en een enorme motivator om door te gaan met prachtige koffies sourcen, branden en maken voor onze gasten. Het komende jaar willen we onze visie op gastvrijheid en koffie nog verder uitdragen. We zijn trots op alle medewerkers, collega’s, franchisenemers en leveranciers dat die mogelijk maken! Er zijn veel mooie bedrijven die hier winnen. We zijn erg vereerd dat we daar tussen staan.”

Franchiseformule begonnen in Groningen

Doppio Espresso is in 2007 in Groningen begonnen maar weet via een franchiseformule landelijk steeds meer mensen te bereiken en heeft een behoorlijk netwerk aan winkels op weten te bouwen. Door gedisciplineerd om te gaan met mogelijkheden, samenwerkingen aan te gaan en open te staan voor verbetering is Doppio Espresso de afgelopen jaren gegroeid tot een belangrijke speler op de koffiemarkt. Het winnen van de European Coffee Award komt bovenop de reeds behaalde prijzen: Winnaar AD Koffietest (2008), Jonge Ondernemersprijs (2010), The Belgium Netherlands CoffeeGuide Top 25, Beste Koffieketen (2013) en Publieksprijs (2012 en 2014) Misset Horeca Koffie Top 100, Best Coffee Chain Benelux Allegra (2013).

Doppio Espresso brengt nog meer nieuws naar buiten. Begin december opent op Utrecht Centraal Station pop-up store ‘Hortus by Doppio’. Een samenwerking tussen Doppio Espresso en Alpro om reizigers plantaardige producten on the go aan te bieden, bijvoorbeeld Alpro Mild & Creamy, powershakes en Doppio koffies.

“We werken al een aantal jaren zeer prettig samen met Alpro. Na een aantal inspirerende ontmoetingen is het concept ‘Hortus by Doppio’ geboren. De pop-up store is bedoeld om in te spelen op de veranderende vraag en het groeiende bewustzijn van onze gasten op het gebied van gezonde en evenwichtige voeding”, aldus Jonathan Teoh, Doppio Espresso.

Op dinsdag 2 december (17:00 – 19:00 uur) vindt de officiële opening plaats op Utrecht Centraal Station. Het concept ‘Hortus by Doppio’ loopt tot eind februari 2015, daarna gaat de pop-up store over in een Doppio Espresso to go.

www.doppio-espresso.nl

Wilt u meer weten  over de mogelijkheden bij de formule? Neem contact met ons op of reageer via de mail.

Bart van der Schoot

De FranchiseAdviseur bv
Spegelt 38
5674 CD Nuenen
t. 040 – 78 78 474
m. 06-518 96 724
e. bart@franchiseadviseur.nl
w. www.franchiseadviseur.nl

terug naar nieuwsoverzicht

terug naar franchisenieuws overzicht