DISC gedragsanalyse

Alles over groei, ontwikkeling en eigen behoeftes!

Binnen De FranchiseAdviseur hebben we jarenlang ervaring in het begeleiden van mensen en organisaties. Dankzij deze jarenlange ervaring realiseren we ons dat iedereen zich moet blijven ontwikkelen. Wij ook! Daarom zijn we in 2018 gestart met de inzet van gedragsanalyse. Hiermee maken wij voorkeursgedrag, competentie, communicatiestijl en ook de match met een organisatie inzichtelijk.

Onze deelnemers beoordelen deze dienst met een: 8,7

Disc Certificaat

Het DISC-model uitgelegd

Wij hanteren het disc-model. Dit model brengt voorkeursgedrag en -communicatie in kaart. Het is géén test of beoordeling. Met dit model kunt u uw eigen voorkeuren in verschillende omgevingen in beeld brengen en ook die van anderen. Hierdoor begrijpt u (beter) wat uzelf en anderen motiveert en waarom u en anderen bepaalde keuzes maken en voorkeuren hebben.

Een gedragsanalyse bevordert een open communicatie, versterkt relaties en vergroot persoonlijke effectiviteit!

De letters DISC staan voor:

= Daadkrachtig, Direct

Hoe u omgaat en reageert op problemen en uitdagingen.

Snelle acties en taakgericht.

 = Interactief, Inspirerend

Hoe u anderen beweegt en overhaalt tot uw standpunt.

Snelle acties en mensgericht.

S = Stabiel, Sociaal

Hoe u omgaat met en reageert op veranderingen in uw omgeving.

Rustige benadering en mensgericht.

C = Conformerend, Consciëntieus

Hoe u reageert op en omgaat met details, gestelde regels en procedures.

Rustige benadering en taakgericht.

Het begrijpen van de 4 persoonlijkheidsstijlen helpt u om beter te communiceren. Maar ook om conflicten te voorkomen of te verminderen. Ook leert u de verschillen in anderen te waarderen, vertrouwen te winnen en anderen positief te beïnvloeden.

Waar begint u?

Het begint veelal met het begrijpen van uzelf. Daarna volgt het begrijpen van anderen. Dan gaat u realiseren welke impact uw gedrag en manier van communiceren heeft. Teams gaan beter functioneren, de sfeer wordt beter en u beleeft meer plezier.

Wij kunnen de DISC-analyse voor u inzetten bij

  • het werving- en selectieproces;
  • training;
  • de juiste persoon in de juiste functie;
  • teamsamenstelling en teamcultuur;
  • coaching en counseling;
  • Mediation / conflictsituaties
  • verkoop;
  • leiderschap.

De analyses geven u meer inzicht in vragen zoals waarom…

  • loopt de samenwerking binnen het team moeizaam?
  • heeft de ene meer bevestiging nodig dan de ander?
  • lijken sommige mensen van nature optimistisch en anderen meer pessimistisch?
  • zijn er mensen die van nature de leiding nemen en anderen die volgen?
  • hechten sommige mensen zoveel waarde aan een procedure, terwijl anderen juist behoefte hebben aan creatieve vrijheid?
  • zijn sommige mensen assertief en anderen vaak juist dienstbaar?

Toegevoegde waarde

Het online-assessment is het startpunt van een ontwikkeltraject om uw gedragsstijl te bepalen. In een persoonlijk gesprek van circa 2 uur geven we terugkoppeling van de uitkomst van het rapport. In dit gesprek bespreken we uw gedragsvoorkeuren. Met behulp van het rapport leren wij u hoe u deze informatie kunt toepassen in de praktijk. Dit is de start van uw eigen ontwikkeltraject. Dit traject kan zowel op individueel -, team -, als organisatieniveau worden ingezet.

Krijg hier antwoord op de vijf meest gestelde vragen over de inzet van een gedragsanalyse.

Het DISC-model is direct inzetbaar en heeft zich al jaren bewezen in diverse leiderschap, cultuur en organisatie verandertrajecten:

Meer informatie over de  inzet van gedragsanalyse binnen franchise

Wij vertellen u graag meer over onze gedragsanalyse en hoe deze binnen uw (franchise)organisatie ingezet kan worden. Neem vrijblijvend contact met ons op: info@franchiseadviseur.nl of bel 040 – 78 78 474 .

Nieuwsgierig?

Mail ons. Wij vertellen wij u graag meer!

Wat onze klanten zeggen

Deze scan is een goede, efficiënte manier van zelfreflectie. Het grote voordeel aan deze scan is dat hij eenvoudig te lezen is en snel is gemaakt. Deze scan heldert de verschillende gedragseigenschappen op waardoor er een goede communicatie optimalisatie mogelijk is binnen een organisatie.

Willem Faassen, directeur JobManiac

Daag ons uit

Wij helpen u graag verder. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De FranchiseAdviseur