Keuzes maken

Vandaag wordt hét bekend gemaakt. De keuze. Van DÉ LOCATIE! Waar vindt in 2020 het Eurovisie Songfestival plaats? Maastricht of Rotterdam? Wij zijn benieuwd. Het is van groot belang. En afhankelijk van verschillende factoren. Voor een franchisegever is de locatiebepaling ook van groot belang.

Locatie bepalen

Zanger Duncan Laurence had nog niet eens gewonnen, of diverse steden lieten al weten het enorme evenement te willen organiseren. Rotterdam en Maastricht bleven over. Wordt het evenementenhal Ahoy of congrescentrum MECC? Een franchiseorganisatie wikt en weegt ook. Waar zit onze doelgroep? Welke gebieden of rayons wil ik bedienen? Een goede locatie bepalen is van groot belang.

Kosten

Niet alleen de doelgroep en het rayon zijn belangrijke onderwerpen bij de locatiebepaling van een nieuwe franchisevestiging. Ook de kosten zijn hierbij een belangrijk aspect. Dat is bij de organisatie van het Eurovisie Songfestival niet anders. Hier gelden natuurlijk vele hele andere belangen. En de kosten die hiermee gepaard gaan zijn gigantisch. Maar wat je ook kiest, baseer je keuze op basis van feiten.

Feiten

Het gevoel volgen, dat zeggen we vaak. En dat gevoel moet ook goed zitten. Echter is het checken van de feiten altijd aan te raden. Uw nieuwe franchisevestiging moet tenslotte een rendabele onderneming worden. Dus kom goed beslagen ten ijs en bereid het openen van een nieuwe locatie goed voor.

Keuze

Het Songfestival komt in 2020 naar Nederland! Dat is een feit. Nu alleen nog afwachten op welke locatie de keuze gaat vallen. Misschien opent u volgend jaar wel een nieuwe franchisevestiging in één van deze steden. Wij willen u in ieder geval graag helpen bij het onderzoeken van de feiten en het maken van de juiste keuze!

terug naar blog overzicht

Daag ons uit

Wij helpen u graag verder in franchise. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De FranchiseAdviseur