Klanten? Nee dank je…daar hebben we er al genoeg van!!

Bart Van der Schoot

Iedereen maakt het wel eens mee. Een bedrijf wat zich zo klantonvriendelijk gedraagt dat je bijna niet kan geloven dat het echt gebeurd. Dat deze bedrijven nog bestaansrecht hebben ligt vaak gegrond in een bepaalde monopolistische positie. Tot grote frustratie van de klant.

Negatieve ervaring

Ik had ook zo’n ervaring. Ik kreeg per e-mail een melding van ons webhostingbedrijf (mijndomein) dat de factuur van 3 maart 2013!! niet betaald was en dat ze al 3 herinneringen hadden verstuurd. Ik dacht drie herinneringen in een periode van 4 weken, dat is erg snel. Maar goed ik had de herinneringen niet eens gezien en het afsluiten van mijn domeinnaam veroorzaakt het wel een fiks probleem. Dus ik ondernam direct actie. Dat bleek nog niet zo gemakkelijk…

Geen probleem dacht ik eerst nog, ik bel even. Dat gaat niet, geen nummer. Dan stuur ik een mail met daarop de reactie dat er waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt is, maar dat we wel gewoon betalen.  Vervolgens krijg ik een reactie per mail met een overzicht van de reclamaties, zonder factuur overigens. Om mij tegenmoet te komen zijn de administratiekosten verwijderd, voor een factuur van 4 weken oud notabene… heb ik even geluk.

Lastig betalen

Opvallend is dat mijndomein de bedragen zelf niet incasseert en geen bankrekeningnummer beschikbaar heeft. Lastig betalen zonder rekeningnummer. Dan maar online op zoek met ons wachtwoord. Inloggen lukt niet. 4 pogingen ondernomen, nieuw wachtwoord aangevraagd, geen succes. En bovenal, nog steeds geen contact.

De frustratie bouwt zich verder op. Je denkt aan omzetten naar een ander bedrijf. Wat een ergernis zal dat geven.

Toch maar gewoon blijven proberen en betalen. Wat een moeite en schril contrast met alle inspanningen die hard werkende ondernemers dagelijks moeten verrichten om die hoge klanttevredenheid wel te bieden.

Dan maar hopen dat alle inspanningen van al die ondernemers uiteindelijk beloont worden!

Hebt u een thema of onderwerp die ik in mijn column kan adresseren, mail deze naar:

De Franchiseadviseur BV

Bart van der Schoot

terug naar blog overzicht

Wij helpen u graag verder. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De FranchiseAdviseur

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.