Klantenbijeenkomst organiseren. Dat (net)werkt!

Een klantenbijeenkomst organiseren. Het kost tijd. En geld. Maar levert het ook wat op?

Er zijn verschillende vormen van klantenbijeenkomsten. Denk aan het organiseren van een sportevent, workshops of seminars. Maar ook een relatiedag met een leuke activiteit behoort tot de mogelijkheden.

Zeilevenement van De Nationale Franchise Gids

Vorige week woonden wij de klantenbijeenkomst van De Nationale Franchise Gids bij. Deze relatiedag is inmiddels een jaarlijks terugkerend zeilevenement, waar wij van De FranchiseAdviseur met groot plezier aan deelnemen.

Pittoresk plaatsje

Vanuit het pittoreske plaatsje Muiden voeren de relaties van de Nationale Franchisegids met een heus zeiljacht het IJsselmeer op. Op het zeiljacht werden alle relaties welkom geheten met koffie, thee en een lekker stukje gebak. Dat is goed, want zo konden we even rustig wennen aan de boot en kijken of er bekenden zijn.

Zeilen hijsen

Vervolgens werden samen de zeilen gehesen. Dit staat wat ons betreft toch wel symbool voor franchise. Als franchisegever wordt je formule pas echt een succes als je samen met je franchisenemers de zeilen hijst, oftewel je formule steeds verder uitrolt. Samen kom je verder! En met wat wind in de rug nog net een stukje sneller. 😉

Samen hijsen van de zeilen
Gezamenlijk werden de zeilen gehesen

Alsof het zeilen alleen niet al een belevenis op zich was, kregen we op de boot ook nog een heerlijke barbecue aangeboden. Aan werkelijk alles was gedacht. We voelden ons enorm welkom dankzij onze gastheren Tim en Tiago.

Franchiserelaties ontmoeten

Alle ingrediënten voor een geslaagde dag op het water waren aanwezig. Het weer was prima, het gezelschap uitstekend. De perfecte gelegenheid om gesprekken te voeren met andere franchiserelaties in een informele setting. Met oude bekenden, maar er waren ook nieuwe gezichten. Het gezelschap was divers. Hierdoor krijg je net wat andere inzichten en inspiratie. Maar bovenal was het gewoon gezellig.

Omstreeks 18.00 uur waren we weer in de haven van Muiden. Terug van een hele geslaagde relatie dag die perfect was georganiseerd.

Wind mee

Een klantenbijeenkomst. Wat levert het nou op? Wat ons betreft draagt het bij aan een uitgebreid netwerk, maar ook herkenning en erkenning. Het is als wind, een frisse wind, waarmee je energie opwekt! En na zo’n mooie dag voelt het alsof we de wind mee hebben. Samen kom je toch echt verder.

De Nederlandse vlag

terug naar blog overzicht

Daag ons uit

Wij helpen u graag verder in franchise. Neem vrijblijvend contact op.

Bart van der Schoot, eigenaar De FranchiseAdviseur