Telstra: 3 belangrijkste dimensies voor digitalisering van uw bedrijf

logo telstra

Introductie Telstra

De meesten van u kennen Telstra als een van de grootste Telco’s in de wereld. Het van oorsprong Australische telecombedrijf met een alomvattende wereldwijde portefeuille van netwerk en enterprise services voor multinationals en global serviceleveranciers . Waarschijnlijk is uw bedrijf ook klant van Telstra in Azië of elders in de wereld.

“Een aantal jaren geleden hebben we vastgesteld dat we meer willen zijn dan een telecombedrijf en hebben onze visie aangepast. Vandaag de dag willen we mensen en organisaties in staat stellen om te communiceren via geavanceerde technologieën. Innovatie is van levensbelang om die missie waar te kunnen maken. En daar heb je technologie voor nodig.

Onze visie is om mensen en organisaties in staat te stellen om met een technologiebedrijf als Telstra samen te werken en onze klanten te helpen op hun reizen van digitale transformatie.

En hierbij wil wij graag de 3 belangrijkste dimensies van digitalisering voor uw bedrijf met u delen:”

Digital Discovery, Digital Core en Digital Applications.

In de hedendaagse wereld communiceren mensen en bedrijven met elkaar op een manier die aansluit bij de behoefte. Deze gedragingen en behoeften evolueren in de manier waarop we professioneel communiceren maar ook waarop we in contact blijven met familie en vrienden en zelfs onze omgeving.

Consumenten willen innovatieve ervaringen op dezelfde manier ervaren als thuis – eenvoudig en veilig op elk apparaat, met de smartphone als centrale communicatie middel.

Deze evoluerende noodzaak en ongekende convergentie van mensen, bedrijven, en dingen verstoren bestaande businessmodellen om ons heen en creëert nieuwe zakelijke kansen maar ook uitdagingen voor het beheer van de bedrijven. In 2020 zijn meer dan 7 miljard mensen en bedrijven, en bijna 35 miljard apparaten aangesloten op het Internet.

Met mensen, bedrijven en dingen communiceren, transacties verrichten en zelfs met elkaar onderhandelen, ontstaat een nieuwe wereld “de wereld van digitale bus”.

Nu is het tijd om strategische beslissingen te nemen over digitalisering. (uit Gartner’s enquête blijkt dat) de wereld van digitale zaken doen begint te segmenteren in organisaties die van plan zijn om te digitaliseren en die het reeds zijn.

De laatstgenoemde organisaties beginnen zich af te scheiden van de rest van de industrieën in hun zakelijke praktijken en maken digitalisering een geïntegreerd onderdeel van hun bedrijfsstrategie.

Alleen door het verzamelen, beheren en analyseren van relevante gegevens zal u de vereiste inzichten verkrijgen voor een juiste analyse voor verbetering van resultaten.

Veel bedrijven kunnen aanvoeren dat ze niet weten wat te doen met de gegevens die ze hebben, laat staan ontwikkeling naar meer, maar daar gaat het niet om. Organisaties moeten kwaliteit boven kwantiteit garanderen, alleen door het ophalen, beheren en analyseren van relevante gegevens zal u Uw bedrijfsresultaat kunnen optimaliseren.

De technologie die dit mogelijk maakt is “The Internet of Things” of IoT. en deze technologie kan worden onderverdeeld in zes specifieke categorieën:

Measurement:

Nieuwe sensortechnologie is een explosief groeiende ontwikkeling, vergemakkelijken de meetvariabelen van eerder onmeetbaar (of te duur om te meten). De meting van de locatie en verplaatsing geworden bijzonder goedkoop en effectief dankzij de gangbare sensoren in miljarden van smartphones, maar het is ook betaalbaar voor het meten van milieumonsters en biologische parameters.

Data collection:

De verzamelde gegevens vereist “the power of the cloud “ voor verwerking, waarvoor specifieke netwerkmogelijkheden: zoals spaarstand voor lange levensduur van een accu, hoge bitsnelheid voor video-feeds, snelle beweging voor snelle objecten (zoals jet vliegtuigen) en gegarandeerde latentie voor kritische tijdmetingen.

Data aggregation:

De stroom van gegevens van sensoren en menselijke bronnen moeten worden beheerd. De opkomst van Big Data technologieën geeft mogelijkheden om data op te slaan en te manipuleren. Over het algemeen zijn het cloud-gebaseerde diensten waar data kan worden samengevoegd.

Data analysis en decision making:

In het verleden was dit grotendeels een handmatig proces. Data is nu overal maar om bruikbaar te zijn is het algoritme vereist voor een juiste analyse.  En een sterke stijging van onderzoek naar Machine Learning algoritmen die de werking van het menselijk brein nabootsen. Dit transformeerde, bijvoorbeeld, het onderzoek naar spraakherkenning.

Deze vooruitgang betekenen het automatiseren van functies die voorheen menselijke tussenkomst vereiste. Effective application van machine learning (en andere statistieken) algoritmen zal de basis zijn voor concurrentie in de komende decennia.

Actuation:

Zodra intelligentie uit data is geanalyseerd, moet u nog steeds handelen. Veel van de uitvoering gebeurt in IT-systemen (bijvoorbeeld, een verzekeringsmaatschappij biedt een service afgestemd op de vereisten van een individuele klant), maar in toenemende mate raken machines betrokken bij de uitvoering (bijvoorbeeld, zelfrijdende auto’s, autonome controle van elektriciteitsnetten, enz).

Security van het geheel:

Naarmate de invloed van aangesloten apparaten alomtegenwoordig zijn, wordt de beveiliging van het systeem kritischer. Hacken is schering en inslag in alle bedrijfstakken, en als je leeft in een wereld waar hackers hebben aangetoond dat zij een auto op de weg kunnen overnemen en remmen kunnen uitschakelen is veiligheid niet langer een ongemak-het is levensbedreigend. Security is een combinatie van technologie, mensen en processen en bedrijven moeten ervoor zorgen dat ze de kennis hebben of de juiste partners.

Samenvattend de drie dingen die bedrijven moeten implementeren voor succesvolle digitalisering zijn:

Digital Discovery:

  • Een volledige assessment van de bestaande businessmodellen om te bepalen welke tools en investeringen de organisatie kunnen versterken

Digital Core:

      • Belangrijk voor elke digital business is de infrastructuur die gebruikt wordt
      • Om te kunnen innoveren moeten bedrijf veranderingen doorvoeren in cultuur en Tools voor het beste resultaat
      • Zorg voor een betrouwbaar platform en IT framework op basis van Connectivity, Cloud & Control “to best enable software selection”

Digital Applications:

      • Met deze gerealiseerde basis bedrijven kunnen beginnen te digitaliseren
      • In combinatie met een wereldwijde netwerk en cloud diensten, kunnen applicatiestoepassingen een goede transitie naar digitalisering vereenvoudigen

Telstra investeert zwaar om voortdurend opnieuw de grenzen van digitalisering op te zoeken, aan elke nieuwe technologische horizon, wij helpen bij het vergemakkelijken van de strategische veranderingen die voor klanten nodig zijn om succesvol te zijn in het digitale tijdperk.

Met behulp van 3 dimensies – Digital Discovery, Digital Core en Digital Applications bieden wij wereldklasse oplossingen die fundamenteel zijn voor de werking van elk digitaal bedrijf.

Zie hieronder een toepassing van Digitalisering bij Philips; bron Eindhovens Dagblad.

EINDHOVEN – De radiologie staat aan de vooravond van een ware revolutie. Althans als het aan Philips ligt. Het medisch specialisme dat zich bezighoudt met het opsporen van aard en plaats van ziekte, letsel of aandoening door (meestal) röntgenstralen gaat veranderen.

In de visie van Philips wordt een radioloog een klinische datawetenschapper, een specialist in het interpreteren van complexe medische informatie. Philips-topman Frans van Houten: “Dat vergt een complete, nieuwe omscholing.”

RSNA

Philips presenteert op ’s werelds grootste radiologiecongres RSNA, vanaf zondag in Chicago met 55.000 bezoekers, nieuwe software die specialisten bijstaat bij het interpreteren van beelden uit MRI- en CT-scans. Die technologie stelt specialisten in staat om, in eerste instantie, de lever in 3d te bekijken. Beelden tot op celniveau kunnen worden geanalyseerd. En daaruit kan dan weer relevante informatie worden gehaald.

Algoritmen

“Op basis van algoritmen, die we met Yale-universiteit hebben ontwikkeld, kunnen radiologen constateren of zich in de lever kwaadaardige cellen bevinden, of de tumor groeit, en of een behandeling aanslaat”, vertelt Jeroen Tas, die de informaticatak van Philips leidt. “Daarna kunnen we via een slimme katheter chemotherapie toepassen: radioactief materiaal wordt via dat katheter uitsluitend op de kwaadaardige cellen gespoten.”

Digitalisering

Tas stelt dat de radiologie in honderd jaar nauwelijks is veranderd. Op de beelden na dan, die zijn in de loop der jaren nauwkeuriger geworden. Digitalisering gaat het specialisme volgens hem radicaal veranderen.

Wilt u meer weten over Telstra, dan kunt u eens kijken op www.telstraglobal.com of neem contact op met de Franchise Adviseur.

terug naar franchisenieuws overzicht